• Menu

MILOS – REJS NA KLEFTIKO

Cykladzka wyspa Milos słynie z pięknych plaż (część z nich opisałam w poprzednim poście). Słyną one z bieli klifów i niezwykłych formacji skalnych. Dotarliśmy do nich na quadzie. Południowo-zachodnia część wybrzeża pozostaje jednak w dużej mierze niedostępna od strony lądu. Stanowi idealne miejsce dla żeglarzy i morskich wycieczek. Jedną z tamtejszych plaż jest sławna Kleftiko.

Na wycieczkę udaliśmy się z portu Kipos. Stąd każdego dnia Delfinia Boat Tours wypływa na morską eskapadę ku formacją skalnym plaży Kleftiko. Cena rejsu wynosi 25€. W ramach wycieczki odwiedziliśmy najpierw plażę Gerontas, gdzie był czas na odpoczynek na łodzi, pływanie i skoki do morza.

Prawdziwą perłą w koronie Milos okazała się jednak plaża Kleftiko. Białe jak śnieg formacje skalne topiły się w turkusowych wodach Morza Egejskiego. Co rusz odnajdowaliśmy kolejne skalne jaskinie, przez które można było wypłynąć na pełne morze. Bajecznego obrazka dopełniały bielutkie żaglówki i luksusowe jachty. Mimo, że Kleftiko każdego dnia tłumnie odwiedzają turyści to nie jest to mniejsze przeludnione.

Wciąż się zastanawiam, czy to Kleftiko czy plaża Sarakiniko jest moim numerem jeden podczas wakacji na Milos… Co więcej może ono konkurować nawet ze sławnymi zachodami słońca na Santorini.

Niestety nie udało się nam zobaczyć innych plaż zachodniego wybrzeża Milos. Wpływ miały na to ograniczania czasowe i budżetowe. Jeśli jednak dysponujecie możliwościami to zachęcam do żeglugi wzdłuż całego zachodniego wybrzeża wyspy – widzieliśmy zdjęcia i byliśmy zachwyceni! Całodniowy rejs z portu kosztuje 90-120€, ale słyszeliśmy, że można znaleźć łódki oferujące wycieczki za niższą cenę.