• Menu

KO PHI PHI – NIEBIAŃSKIE PLAŻE

Pamiętacie film „Niebiańska plaża” w którym jedną z głównych ról zagrał Leonardo di Caprio? Opowiadał on o niezwykłej plaży, która stała się sposobem na życie grupy osób z całego świata… Mowa o jednej z najpiękniejszych plaż na świecie – Maya Bay, a wraz z nią o niezwykłych  wyspach Ko Phi Phi.

Przebywając na Phuket nie mogliśmy oprzeć się pokusie zobaczenia „niebańskiej plaży”, tak więc udaliśmy się do jednego z lokalnych biur podróży, by kupić rejs na malownicze Ko Phi Phi. Zdecydowaliśmy się na przepłynięcie katamaranem speedboat, by zaoszczędzić nieco czasu. Już podczas rejsu widoki zapierały dech w piersi. Maleńkie wysepki leżące u wybrzeży Tajlandii majaczyły na horyzoncie, słońce przeglądało się w turkusowej wodzie morskiej, a nasz statek ciął kolejne fale…

W ramach wykupionej przez nas wycieczki odwiedziliśmy zarówno Ko Phi Phi Don, gdzie relaksowaliśmy się na pięknych złocistych plażach: Monkey Beach i Ao Tonsai Pier, a także mieliśmy czas by zobaczyć zamieszkiwaną część wyspy – miasteczko Ao Tonsai Pier oraz Ko Phi Phi Lee, o której atrakcyjności stanowią pięknie położone zatoczki, malownicze plaże i doskonałe miejsca do nurkowania. Większa część wysp jest objęta ochroną – stanowi Park Narodowy Ko Phi Phi. Niestety zabrakło nam czasu, by udać się na któryś z punktów widokowych, by zobaczyć je z góry – bardzo żałujemy!

W ramach naszej wycieczki, zwiedzania połączonego z nurkowaniem, mieliśmy zagwarantowane dwa zejścia pod wodę. Rafa koralowa każdorazowo budzi w nas ekscytację. Podwodne życie wydaje się być niezwykle interesujące – z jednej strony spokojniejsze niż to na lądzie, z drugiej wszędzie pełno tu pułapek, które czają się na podwodne stworzenia. Obserwowanie życia w oceanie wciąga! Gdybyśmy mieli porównać obejrzane przez nas rafy koralowe to wciąż na pierwszym miejscu stawialibyśmy tą, którą oglądaliśmy w Egipcie.

Ostatni punkt naszej wycieczki stanowił relaks na jednej z maluteńkich wysp u wybrzeży Phuket – Khai Nok. Nie ma tu nic poza jedną restauracją, kilkoma straganami i rozciągającą się na całą wyspę złotą plażą. Kąpiel w Morzu Adamskim była wspaniałym zwieńczeniem tego fantastycznego dnia.